Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 [HP] Het zal wel nooit gebeuren...

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptywo okt 12 2011, 16:40

Ja, weer een verhaal Cool maar nu wel van mijzelf Razz

Emma smeet woedend haar tas in de gang. ´Em, meisje, doe es rustig!´ Haar moeder kwam bezorgd de gang binnen . ´Ik kan het niet, ik kan het niet, ik kan het niet!´ gilde Emma woedend en huilend rende ze naar haar kamer. Ze pakte haar knuffel en hield die stevig in haar armen. Ze was 11, maar dat had haar niet belemmert om haar knuffel te houden. Ze was boos omdat ze voor de zoveelste keer haar rekensommen niet snapte, haar taalles verkeerd deed en alleen maar hoopte dat ze vandaag drama zouden hebben. Als ze op het bord las dat ze geen drama hadden, was haar dag meteen verpest. Eenzaam keek ze door het raam en besloot voor de zoveelste keer om nooit, nooit, nooit meer naar school te gaan. De tranen van woede stroomde over haar wangen. Wist zij veel dat die tranen over een paar dagen van geluk zouden zijn?

´Emma! Eten!´ Haar vader stond naast haar kamerdeur en deed na kloppen de deur open. Emma liep langs haar vader en ging zonder iets te zeggen de kamer in. Ze ging aan de tafel zitten. Haar gezicht klaarde op toen ze frietjes in de schaal zag liggen. Haar moeder schepte op en na een frietje zei Emma beslist: ´Ik ga niet meer naar school. Ik wil naar een andere school waar ze altijd toneel hebben.´...


Hoofdstuk 1: Nooit meer iets anders

Na drie weken was het eindelijk zo ver, ze ging eindelijk naar een toneelschool! Daar gaven ze gewoon rekenen, taal, spelling, alles, maar vooral, drama! Ze was zo blij dat ze helemaal stuiterde van blijdschap. ´Kom nou, niet zo huppen´ zei haar moeder terwijl ze snel en overhaast een ei met spek op het bord van Emma schoof. ´Thee? Toast?´ ´Allebei graag, dankje mam´ zei Emma en begon aan haar ei. Als ze zenuwachtig was at ze juist veel, niet weinig, maar abnormaal veel. De school lag zo´n 2 km van Oxford, haar woonplaats. Dat was makkelijk te fietsen. Toen zei haar vader. ´Kom, we gaan.´



Emma zat op de fiets en was helemaal druk. Ze belde met haar fietsbel naar iedereen die ze tegenkwam. Na ongeveer 7 minuten fietsen (Emma fietste heel snel omdat ze zo opgewonden was) kwamen ze aan bij een groot gebouw. ´Dat is ´m.´ Zei haar vader. Emma stootte perongeluk een andere fiets om toen ze de fiets in de stalling propte. ´Ho ho, het hoeft niet kapot!´ zei een vriendelijk lachende stem en toen Emma omkeek zag ze een wat oudere man met redelijk lang, zwart haar met grijze strepen er in. Zijn gezicht was nog jong, misschien kwam dat door de zonnebril die hij ophad. Emma zag dat haar vader zich verwonderde over de bril, het was immers donker en het miezerde, maar hij zei (waarschijnlijk uit beleefdheid) er niks over. ´Dit is Emma? vroeg de man, die Emma´s hand pakte. ´Leopold Vrakingen, Maar zeg liever Leo.´ Hij begroette Emma´s vader ook en met een grote armzwaai leidde hij Emma en haar vader naar binnen. Ze kwam terecht in een grote hal met reuzachtige posters van filmsterren die Emma maar al te goed kende. Na een korte rondleiding kwamen ze in een vertrek waar kinderen van haar leeftijd zaten te lezen. Allemaal in het zelfde boekje. De een hing op de bank, de ander lag op de grond met zijn voeten heen en weer zwaaiend, de ander zat op de tafel en nog veel meer kinderen die zaten, lagen of hingen te lezen. Emma keek vol bewondering naar een boekje dat op de tafel lag, zonder bestemming. Er stond met grote letters op

Citaat :
“Script van deel 7”

Welke deel 7 wist ze niet want er kwam een jongen voor haar staan.

´Hoi, ik ben Tom.´ Zei de blonde jongen en liet zijn hand zien.



Als je reageert, post ik nog een stukje Very Happy En geef goede reactie met tips en tops aub!!


Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
Severus Snape

Severus Snape


Aantal berichten : 458
Registratie : 13-05-11
Leeftijd : 26

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptywo okt 12 2011, 16:47

Euh.. het is dus wel een Hp verhaal?

Dat snap ik nog niet helemaal, word het verhaal nagespeeld ofzo??
wel leuk, schrijf veder
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptywo okt 12 2011, 16:49

let maar op ^^

Aarzelend stak Emma haar hand naar voren. Deze jongen leek haar wel aardig. Ze was niet gewend om met jongens op een school te zitten, de school waar zij op had gezeten was een school speciaal voor meisjes. ´Emma.´ zei ze en de jongen glimlachte vriendelijk. ´Ben je verhuisd?´ vroeg hij.
´Ehm.. hoe bedoel je?´ Emma keek hem vragend aan.
´Nou, je bent nieuw, je komt niet vanaf de eerste groep hier... Waarom ben je naar deze school gegaan?´ Hij legde het schript dat hij nog altijd in zijn ene hand had op de tafel waar Emma tegen aan geleund stond. ´Nou nee, ik wilde niet echt goed leren op een normale school. Het ging gewoon niet. het enige waar ik naar uit keek was drama, en dat hadden we een keer in de maand.´ Emma keek om zich heen en zocht haar vader, die ze zag zitten in een klein kamertje, met een kopje in zijn hand en in gesprek met een andere man, vast iemand die hier les gaf. ´Ooh.´ Tom knikte begrijpend en volgde Emma´s blik. Hij vroeg: ´Dat is zeker je vader?´ Emma knikte. ´Jullie lijken namelijk erg op elkaar.´ zei Tom, de onuitgesproken vraag van Emma beantwoordent. ´Hai, ik ben Katie.´ Een meisje met zwart haar ging naast Tom staan. ´Ik ben Emma!´ zei Emma wat minder verlegen dan bij Tom. Ze praatten nog wat met zijn drieeen over hoe ze hier gekomen waren en het werd erg gezellig. ´Moeten jullie niet naar een les ofzo?´ vroeg Emma toen ze al tien minuten aan het praten waren. ´Nee, we hebben een vrij uurtje. Dat hebben we de laatste weken heel vaak, waarom weten we niet. Maar drama gaat altijd door.´ zei Katie en Tom knikte. ´Misschien zijn ze met iets ont-zet-tend belangrijks bezig.´ lachtte Emma. Maar niemand wist dat Emma hiermee ongelooflijk gelijk had...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
hermeliengriffel1999

hermeliengriffel1999


Aantal berichten : 160
Registratie : 14-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptywo okt 12 2011, 18:24

mooi, ik ben benieuwd wanneer er hp in komt. Hoe ben je op het idee van dit verhaal gekomen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydo okt 13 2011, 07:16

@Lieze, gewoon blijven volgen dan komt het vanzelf Very Happy En Harry Potter komt snel genoeg Wink

Toen haar vader had gezegd dat hij wegging had ze afscheid genomen en ze had het raar gevonden. Ze had wel eens op een kostschool gezeten, daar sliep ze zelf ook daar en ging in het weekend en in vakantie's terug, maar hier had ze heel erg veel zin om er heen te gaan. Bij de andere scholen was dat niet zo geweest. 'Oké, kom je? We hebben nu weer les.' De blonde jongen, Tom, was er weer. 'Oké, ik kom. Met hoeveel zitten we in de les?' vroeg Emma aan Tom. 'Met twintig.' zei Katie die er ook bij kwam. 'Klopt, met jou er bij. Eerst waren het er negentien.'
'Mensen, we hebben veel leuk en belangrijk nieuws. Ten eerste hebben we een nieuwe leerlinge, Emma.' Emma keek moedig de klas in. De kinderen leken haar wel aardig. 'Naast wie mag ze zitten?'
'Kom maar naast mij Em' zei Katie en ze klopte vriendelijk op de stoel naast haar, die nog leeg was.
'Dat is fijn, Katie dat je Emma zo goed ontvangt. Nu hebben we nog iets... Emma is wel op een goed moment gekomen.
Er was net een heel speciaal iemand... Hij is een regisseur, en hij kwam om mensen hier op te zoeken. Want hij gaat een film maken, een heel speciale film...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
hermeliengriffel1999

hermeliengriffel1999


Aantal berichten : 160
Registratie : 14-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydo okt 13 2011, 07:25

spannend!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Bella Calantha

Bella Calantha


Aantal berichten : 215
Registratie : 03-07-11
Leeftijd : 29

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydo okt 13 2011, 13:29

ik snap het al! maar ik zeg het lekker niet Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Severus Snape

Severus Snape


Aantal berichten : 458
Registratie : 13-05-11
Leeftijd : 26

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydo okt 13 2011, 14:30

Ik snap het ook Razz Dat laatste stukje... heeft de boel verklapt!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydo okt 13 2011, 15:33

Dat was ook uist de bedoeling Very Happy
ik ben op Word bezig met een nieuw stukje, dus je kan het ergens vandaag wel verwachten Wink
Misschien morgen als het vandaag niet meer lukt, en heeeel misschien zaterdag pas. maar dat denk ik niet Razz
Nou ik hoop dat jullie online komen! Cool
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptyzo okt 16 2011, 10:46

Iedereen keek gespannen en sommigen, die onderuit gezakt hadden gezeten, gingen recht zitten. 'Jullie kennen het allemaal en het is al op het nieuws geweest. Wie wil een gokje wagen?' Tom stak zijn vinger op. 'Harry Potter!' riep Tom. 'Ik wist wel dat Tom slim was.' glimlachte de meester voordat hij werd overstemd door een gejuich! Iedereen sprong op en gilden, schreeuwden en omhelsde elkaar. De regisseur was al een paar keer hier geweest om te kijken. Deze toneelschool en een andere toneelschool waren uitverkozen tot de beste toneelscholen. Alleen moest er nog één school uitgekozen worden om mensen vandaan te halen. Dat waren zij geworden! In verschillende andere plaatsen waren ook dit soort 'verkiezingen' gedaan en werden ook mensen vandaan gevist. Emma glimlachte van oor tot oor. Zij was hier niet eens een hele dag en BAM het was gelijk geweldig. Ze wilde nooit meer iets anders.
'Mensen rustig een beetje!' brulde de leraar. Iedereen ging snel zitten. De man had invloed op de drukke kinderen, misschien omdat hij het goede nieuws had gebracht? 'We moeten gaan trainen, gaan oefenen, de beste eruit pikken. Hij komt vandaag kijken, en over een week ofzo komt hij mensen meenemen! Dus, op naar het dramalokaal!'

'Oke, Emma, durf jij al gelijk te spelen?' De leraar keek haar aan. 'Waarom niet?' zei ze en ze liep naar het midden. 'Ehm.. Kies maar iemand die mee mag spelen, een meisje.' Emma zocht naar Katie. 'Katie, jij mag.' zei ze en Katie liep blij naar Emma toe. 'Jullie krijgen allebei een openingszin, waarmee je moet beginnen, geen andere zin. Het zijn lastige zinnen, maar het zou moeten kunnen en het is erg leuk. Voor jullie is de opdracht dus, om met deze zin te beginnen en hiermee een scene te maken. Ga je gang.' Ze grabbelden uit het bakje en Emma vouwde het langwerpige papiertje open. Wat heb je nou weer gedaan? stond er op haar briefje. Ze grinnikte. 'Wat heb je nou weer gedaan?!' riep ze tegen Katie. De leraar keek verwonderd. Pittig meisje, niet bang, niet verlegen. Erg knap.
'En dat moet jij zeggen!' Katie leek oprecht boos.
'Jij hebt het kapot gemaakt, het was van mij!'
'Niet waar, jij gooide mijn beker er tegen aan, het was jou schuld. En je hebt mijn beker kapot gemaakt!'
'Jij denkt dat de hele tijd, ik niet!' Emma stampte met haar voet op de grond en keek heel kwaad.
'Jij hebt het kapot gemaakt!'
Emma ging zitten en sloeg haar handen voor haar gezicht. 'Ik ben ook stom, jij doet nooit iets fout.' snifte ze.
'He, maar zo bedoelde ik het niet.' Katie sloeg een arm om haar heen. 'Het spijt me, ik weet het. Het was eigenlijk Tom die het deed he?' Tom grinnikte vanaf zijn stoel en een paar anderen lachten ook. 'Ja, het was Tom.' Emma stond op en keek woedend naar Tom. 'Jij!' Emma rende op Tom af en deed alsof ze hem wilde aanvallen. 'En stop maar! Heel goed gedaan!' lachtte de leraar. 'Zo moet het dus!'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
hermeliengriffel1999

hermeliengriffel1999


Aantal berichten : 160
Registratie : 14-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptyzo okt 16 2011, 19:34

dit is mijn droom om mee te spelen in een hp film
Ikn wil ook emma zijn.
Supertof!
Terug naar boven Ga naar beneden
Severus Snape

Severus Snape


Aantal berichten : 458
Registratie : 13-05-11
Leeftijd : 26

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydi okt 18 2011, 09:07

Leuk, deze (aankomende) weken kan ik niet veel online zijn, we hebben een groot probleempje!!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydi okt 18 2011, 13:28

Groot probleempje? Ai ai wat dan?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
Severus Snape

Severus Snape


Aantal berichten : 458
Registratie : 13-05-11
Leeftijd : 26

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydo jun 21 2012, 15:46

Wilt u hier veder mee schrijven, zo niet meld dit dan!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
hermeliengriffel1999

hermeliengriffel1999


Aantal berichten : 160
Registratie : 14-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptydo jun 21 2012, 17:11

Hoi, schrijf je nog verder aan dit verhaal?
Zou echt kei graag het vervolg weten!
En als je wil wil ik helpen met schrijven.

Maar schijf please verder.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptyvr jun 22 2012, 21:57

ik ga door Wink
maar niet vandaag, denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
Sluipvoet

Sluipvoet


Aantal berichten : 231
Registratie : 13-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptyvr jun 22 2012, 22:30

Katie kwam naast Emma zitten. 'Heey.' zei ze glimlachend. 'We hebben alweer uitval hè.' Emma knikte. 'Ik vind het wel leuk.' zei ze, maar Katie keek nadenkend. 'Hm... Ik weet het niet. Voor jou is het juist erg leuk omdat je het nog niet zo vaak hebt meegemaakt, maar als je een week dit soort tussenuren hebt, ga je verlangen naar het gewone saaie lesuur, echt waar.' Emma grinnikte en nam een slok van haar drinken. 'Nou, ik kan het wel begrijpen hoor, maar nu geniet ik er nog even van.'
'Dan geniet ik mee!' Ze lachten. Tom kwam, een boekje onder zijn arm, aanrennen en plofte hijgend neer op de stoel voor hen. 'Zo Tom, hard gerend?'
'Meiden, we moeten echt gaan stampen, morgen moeten we de helft van dit boek uit ons hoofd kennen om te laten zien aan die gast die voor ons komt kijken, die inspecteur. De rollenlijst hangt op het prikbord, en je moet de helft van dit boekje en dan al je tekst kennen, we moeten het stuk opvoeren!' Tom leek erg gestrest. Katie sprong meteen op. 'Kom Emma, we moeten die rollen weten en een boekje ophalen!' Emma struikelde half met Katie mee, een beetje overdonderd door de snelheid van haar nieuwe vriendin. Ze botste bijna tegen het zwarte haar van Katie op toen die stopte voor het bord. 'Even kijken, we staan...' Katie gleed vlug met haar vinger langs de lijst, haar andere hand ongeduldig tegen het bord tikkend. '...hier.' Als aanwijzing tikte ze nog een keer extra op de namen die er stonden. 'Oké, we zijn belangrijke bijrollen, de hoofdrollen worden gedaan door leraren omdat dat volwassenen moeten zijn.' concludeerde Emma. 'We moeten het script nog hebben, waar ligt dat?' Ook Emma begon nu behoorlijk te stressen. 'Hierheen!' Weer werd Emma meegesleurd naar de balie, waar nog een paar boekjes klaarlagen. Ze gristen de twee bovenste er van af en zochten een plekje waar ze stil met z'n tweeën konden oefenen, zonder gestoord te worden.

Een paar uur later zat de tekst er in bij Emma. 'De tekst heb ik nu helemaal er in, alleen nu nog het spelen. Ik weet wel wat ik moet doen, maar zou ik me kunnen inleven?'
'Dat kun je vast wel, na wat ik vandaag gezien heb.' hoorden de twee meisjes en ze draaiden zich om. Daar stond de leraar. 'Zijn jullie lekker aan het leren?'
'Wat je lekker noemt meneer, waarom doet U ons dit aan?' kreunde Katie.
'Omdat we anders niet worden gekozen als...' Snel sloeg hij zijn hand voor zijn mond.
'Voor wat dan?' vroegen de meisjes zo onschuldig mogelijk. 'Tuurlijk niet, ik zeg niks meer. We gaan zo eten trouwens.' Emma knikte. 'Dan komen we er zo aan.'
Toen ze weer met z'n tweeën waren keek Katie Emma opgewonden aan. 'Waar zouden we voor gekozen moeten worden? En wie zou die belangrijke inspecteur zijn? Kennen we hem? En wat zou er met ons gebeuren als hij ons goed keurt? Wat als?'
Terug naar boven Ga naar beneden
https://on-zweinstein.actieforum.com
hermeliengriffel1999

hermeliengriffel1999


Aantal berichten : 160
Registratie : 14-05-11

[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Emptyza jun 23 2012, 18:56

Tof veder schrijven! Ik vind dit beter dan de vorige stukjes. Je bent echt verbeterd!

Severus Snape: Probeer goed onderbouwd commetaar te geven (Regel: 2. 4c). Vertel bijvoorbeeld waarom ze is verbeteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





[HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [HP] Het zal wel nooit gebeuren...   [HP] Het zal wel nooit gebeuren... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[HP] Het zal wel nooit gebeuren...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Fan-Work :: Klieder en Vlek-
Ga naar: