IndexIndex  KalenderKalender  FAQFAQ  ZoekenZoeken  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Deel | 

Het is maar fantasie.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
hermeliengriffel1999

Aantal berichten : 160
Registratie : 14-05-11

BerichtOnderwerp: Het is maar fantasie.   do jul 05 2012, 15:06

Het is maar fantasie...

Emma is een meisjes die al van kleins af dol is op alles wat met hp te maken heeft. Tot de ergernis van haar ouders praat ze er constant over,wil ze alles wat er van bestaat en denkt ze zelf dat ze op haar 11de verjaardag een brief zal krijgen van zweinstein. Haar ouders blijven steeds hetzelfde herhalen'het is maar fantasie schatje,het is niet echt' tot ze op haar 11de een brief krijgt...

Hoofstuk 1 : de langverwachte verjaardag.
Emma wordt wakker door de haan van de buren. “Kon die nu nooit een stil zijn” denkt ze bij zichzelf maar dan denkt ze aan Sirius. Hij moest in boek en film 3 proberen te slapen met dementors in de buurt, dat moet pas erg geweest zijn. Dat doet Emma altijd, steeds als ze iets niet leuk vind vergelijkt  ze het met iets veel ergers die de personages ooit in  haar favoriete serie van boeken en films meemaken. Die serie was Harry Potter. Ze keek op haar wekkerradio, Het u is 8:30 en 31 juli. Wacht eens denkt Emma bij zichzelf, het is mijn verjaardag! Ze schopt haar deken uit haar bed en rent zo snel als ze kan naar beneden. Haar ouders zijn al op en kijken verwonderd naar Emma. “Zit er een leeuw achter je aan” vraagt papa. Duh papa, het is mijn 11de verjaardag! Moet je daarom zoveel kabaal maken! “Nu blij” vraagt mama “Je broer is nu wakker en hij is... Nog klein dus hij heeft veel slaap nodig” maakt Emma de zin van haar vader af. “ Precies” zeggen haar mama en papa in koor Het zou ook beleefd zijn als jullie me eens gelukkige verjaardag wensen hoor! Emma kookt van woede, haar broer is altijd al belangrijker geweest dan zij voor haar ouders maar nu vond ze het echt te ver gaan, ze is gewoon enthousiast omdat ze 11 is en er van overtuigd is dat ze vandaag een brief zal krijgen van Zweinstein. “Mag ik de brievenbus gaan legen?” Nee, zegt mama streng, Eerst ga je ontbijten met ons,daarna je kleren aantrekken en dan de brievenbus legen. Ik ontbijt straks wel zegt ze.”Denk je nou echt nog steeds dat je die brief van die toverschool zal krijgen?”“Ja, wacht maar tot ik er straks een krijg!”snauwt ze haar ouder toe.

“Schat, dat is maar fantasie.” Net op dat moment horen ze gekraai boven hun huis, haar ouders kijken elkaar vragend aan. Emma aarzelt geen moment en spurt naar de deur, ze trekt de deur met een snak open en stampt bijna op de uil die voor de deur zit. Ze grijpt de brief vast en loopt weer terug de woonkamer in. “Mama, papa!” Ik mag naar Zweinstein! Emma maakt een vreugde sprongetje en toont de brief aan haar ouders. Papa ging net iets zeggen, maar de brief begon te spreken en papa hield snel zijn mond. “Geachte mevrouw Deputter. Het is me een genoegen u te mogen mededelen dat u een hek bent en bent uitgenodigd op Zweinsteins hogeschool voor hekserij en hocus-pocus. In bijlage leest u alle spullen die u nodig hebt om school te volgen, Zodra ik klaar ben met spreken komt er iemand van het ministerie van toverkunt langs om u alles uit te leggen. Met vriendelijke groeten Kendra Sereson, Assistent schoolhoofd. En dan ging de bel...

Telkens als er iemand reageert ga ik verder. Tips zijn altijd welkom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken
Bella Calantha

Aantal berichten : 215
Registratie : 03-07-11
Leeftijd : 23

BerichtOnderwerp: Re: Het is maar fantasie.   do jul 05 2012, 15:40

Mijn vorige commentaar voldeed niet aan de eisen.

Het is opzich best goed geschreven, hier en daar wat spelfoutjes. Wel ben ik benieuwd hoe je dit verder af gaat maken want, ik neem aan dat het verhaal zich in het nu afspeelt? Wat George ook zegt, als je de kinderen van onze boekhelden er in voor laat komen, dwaalt de aandacht naar hen af, snap je? Wel, ik ben benieuwd naar de rest en hoe je het gaat afmaken, ik denk dat je daar wel genoeg fantasie voor hebt!

Laatst aangepast door Bella Calantha op vr jul 06 2012, 12:40; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijken
Severus Snape

Aantal berichten : 458
Registratie : 13-05-11
Leeftijd : 20

BerichtOnderwerp: Re: Het is maar fantasie.   vr jul 06 2012, 11:14

Hermelien,

Ik vind het idee opzich wel leuk, alleen bots het een beetje. In mijn ogen klinkt het best raar
een boek dat echt word, het lijkt me daarom een beetje bizar om te lezen dat ze straks bij de Harry (zijn kinderen)
in de afdeling zit. Al denk ik niet dat ze in Griffoendor komt maar in Ravenklauw. Let goed op spatie's en de praat tekens deze staan af en toe fout. Je schrijft wel fijn af en toe een beetje bot, maar je hebt in ieder geval een lezer erbij!
Profiel bekijken http://on-zweinstein.actieforum.com
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Het is maar fantasie.   

Het is maar fantasie.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Fan-Work :: Klieder en Vlek-
Ga naar: